Krav og proces for at blive Get Movin’ klub

Lokalunionerne har indgået samarbejde med klubber over hele landet, der ønsker at styrke indsatsen for piger og kvinder i fodbolden. Når motivationen er til stede, er fundamentet lagt – og det har klubberne allerede vist. De har taget de første, vigtige skridt mod at skabe stærke fællesskaber og de bedst mulige rammer og vilkår for piger og kvinder.

Alle Get Movin’-forløb er nu afsat – en stærk indikator på, at viljen og engagementet er til stede i hele landet.

Naeaby Bk Get Movin (1)
Foto: DBU Fyn

Er din klub interesseret i at blive Get Movin'-klub?

Alle Get Movin’-forløb er nu afsat, og der åbnes ikke for flere i denne projektperiode.
Men vi vil stadig meget gerne høre fra klubber, der ønsker at blive en del af indsatsen for piger og kvinder i fodbolden.

Hvis jeres klub er motiveret og har ambitioner om at styrke sin pige- og kvindeindsats, kan I kontakte den lokale Get Movin’-projektleder. Klubben vil blive skrevet på interesselisten – og samtidig kan vi tilbyde sparring og støtte til jeres arbejde, også uden et formelt Get Movin’-forløb.

👉 Find din lokale kontaktperson her.

Lokalunionerne arbejder hver dag for at understøtte klubber, der vil skabe bedre rammer og muligheder for piger og kvinder i fodbolden – og det gør vi gerne sammen med jer.

De nuværende Get Movin’-klubber er udvalgt af lokalunionerne ud fra en række kriterier, herunder:

  • Klubbens motivation og engagement

  • Geografisk spredning

  • Demografisk potentiale i lokalområdet

  • Samarbejdsmuligheder med kommunale velfærdsalliancer

  • Variation i klubbernes ressourcer og organisatoriske kapacitet

  • Udgangspunkt og ambitioner for pige- og kvindefodbolden i klubben

Læs mere i linket her om hvad en DBU Get Movin' klub forpligter sig til.

Alle Get Movin’-forløb er nu afsat, og der åbnes ikke for flere i denne projektperiode.
Målet om at have mindst 96 klubber som en del af DBU Get Movin’-indsatsen er derfor nået.

Vi er sammen om Get Movin'

Når en eller flere klubber i samarbejde med lokalunionen deltager i et Get Movin’-forløb, stiller lokalunionen typisk en klubrådgiver til rådighed – gratis i op til 25 timer. Sammen udarbejder de en Get Movin’ handleplan, der beskriver de konkrete indsatser for de deltagende klubber.

Når handleplanen er godkendt, bliver klubberne officielle DBU Get Movin’-klubber og forpligter sig til at arbejde målrettet med de aftalte initiativer. Som en del af forløbet tilbyder DBU løbende sparring og opfølgning på handleplanen.

Da alle forløb i denne projektperiode er optaget, kan nye klubber ikke formelt godkendes som Get Movin’-klubber lige nu.
Vi hjælper dog fortsat interesserede klubber med rådgivning og støtte til at komme godt i gang med deres pige- og kvindeindsats – kontakt din lokale Get Movin’-projektleder for at høre mere.

Hvilke klubber er en del af Get Movin'?

OBS: Hvis du ser denne side på en mobiltelefon, kan du med fordel vende telefonen og se kortet i horisontal visning.