Hos DBU Fyn udbyder vi en lang rækker børnestævner (U5-U12) henover foråret.

Fælles for dem alle er, at man tilmelder stævner enkeltvis. Det giver stor fleksibilitet i forhold til, hvilke stævner, man vil deltage i. Alligevel kan det af hensyn til planlægningen være en fordel at tilmelde til flere stævner allerede nu. Det kan hjælpe forældrene til at planlægge og det gælder ikke mindst, hvis man benytter KampKlar på holdet.

Lad børnetrænere selv stå for holdtilmeldingerne

Netop fordi vi udbyder stævner med enkeltvis tilmelding, kan det være en fordel at lade børnetrænerne selv stå for tilmeldingen løbende.

Tilmelding foregår i KlubOffice, og derfor skal børnetrænerne, hvis man vælger dette, have en KlubOffice-bruger, der giver dem rettigheder til holdtilmelding (og helst kun det).

Se hvordan I giver dem det her.


Hvilket niveau bør jeg tilmelde hold på?

At holdet deltager på et passende niveau har stor betydning for børnenes fodboldoplevelse og fodboldudvikling.

Men, hvad er egentligt forskellen, og hvordan placerer du dit hold i den rigtige gruppe?

Blive klogere på det her.

Værd at vide om børnefodbold på Fyn

Afbud+

Afbud til stævner skal altid meddeles DBU Fyn. Det kan gøres via mail info@dbufyn.dk eller på tlf. 66178218. 

Såfremt I skal melde afbud efter fredag kl. 15.00, skal det ske direkte til arrangørklubben.  

Der opkræves ikke bøde hvis der meldes afbud senest onsdag kl. 9.00 før stævnet. Derimod vil afbud på selve stævnedagen eller udeblivelse blive straffet med en bøde på kr. 500,-. 

Det er arrangørklubbens ansvar at rapportere til DBU Fyn efter et stævnes afvikling, hvis der har været afbud/udeblivelser. 

Antal spillere til stævner+

3:3 stævner: 7 spillere må være med til stævnet, men kun 5 forskelligere spillere må anvendes pr. kamp. (3 spillere på banen og op til 2 indskiftere)

5:5 stævner: 10 spillere må være med til stævnet, men kun 8 forskelligere spillere må anvendes pr. kamp. (5 spillere på banen og op til 3 indskiftere)

8:8 stævner: 13 spillere må være med til stævnet, men kun 11 forskelligere spillere må anvendes pr. kamp. (8 spillere på banen og op til 3 indskiftere)

 

Ved D- og Nybegynderstævner skal det hold som er foran med 3 mål, tage en spiller ud. Er holdet foran med 6 mål, tages endnu en spiller ud. Hvorfor? Læs her

Datoplan - forår 2024+

Se på hvilke datoer de forskellige årgange spiller her.

Dommere/kampledere+

Til 3:3 og 5:5-stævner er det førstnævnte hold i kampprogrammet, der stiller med en kampleder (f.eks. forælder eller træner).

Til 8:8 stævner er det arrangørklubbens ansvar at stille med kampledere.

I kan uddanne kampledere i jeres egen klub med et 3 timers Kamplederkursus.

 

En kampleder skal være upartisk på banen - hvis man på forhånd kan sige at man har svært ved dette, skal man ikke være kampleder!

Upartisk betyder bl.a. at man ikke guider spillerne taktisk på banen, som er trænerens opgaven.

Man jubler heller ikke over scoringer - kort sagt er man neutral på banen.

Se her for 8 gode råd til kamplederen.

Kampprogram og spillested+

Kampprogrammet kan ses via DBU Fyns hjemmeside eller via Fodbold App'en. 

Kampprogram og spillested udsendes senest 8 dage - før stævnet. Som udgangspunkt starter alle stævner kl. 10.00. 

Spillestedet findes altid blandt de tilmeldte efter deadline for stævnet. Har man ønsker om at være værtsklub for en bestemt årgang/niveau, en given dag, så send en mail til info@dbufyn.dk med jeres ønske. På den måde har I indflydelse på hvornår I kan have hjemmebanestævner.

Hold jer altid opdateret, da der kan forekomme ændringer. 

OBS! Benytter i KampKlar kan man først lægge stævnet i aktivitetsoversigten, når kampprogrammet ligger klar.

KampKlar - Styrker holdet+

KampKlar er et gratis IT-redskab, der gør koordingeringen på holdet meget lettere for både klubben, trænere, spillere og forældre. Det gælder ikke mindst på børnehold.

  • Via KampKlar kan man bl.a. få overblik over:
  • Hvem der kommer til træning  
  • Hvem der kan spille kamp (og udtage holdet derefter)
  • Hvem der kører og tager hvem med (se her)
  • Hvem der medbringer kaffe, frugt, kage osv.
  • Hvem der vasker tøjet
  • Holdets statistik

...og meget, meget mere.

Derudover kan man sende beskeder frem og tilbage.

Det er derfor vi siger, at KampKlar styrker holdet!

Læs mere om KampKlar her, eller book et kursus i klubben, hvor vi hjælper jer (klub og trænere) godt i gang.

Kontakt:

Jacob Schade Skov, IT-ansvarlig
jask@dbufyn.dk, 63115997

Mere om holdtilmelding+

Hvordan kan jeg se, hvilke hold jeg har tilmeldt? 

Det kan ses via:

  • KlubOffice: Vælg menuen Turneringer og Hold > Holdtilmelding >Turneringer og stævner. Her finder du øverst teksten "NB: Nedenfor vises kun rækker, der lige nu er åbne for holdtilmelding. I kan få det fulde overblik over alle jeres tilmeldte hold her". Klik på linket. Ved at klikke på det lille plus ud for hver række kan du se, hvor mange hold, du har tilmeldt rækken.
  • www.dbufyn.dk: Søg en given række frem via spotboksen "Søg i turneringer og resultater". Her kan man løbende se, hvilke hold der er tilmeldt rækken.

Vigtige pointer i forhold til holdtilmelding

Overvej følgende, når du beslutter, hvilken række dit hold skal tilmeldes til:

  • Læs Niveaudeling inden i tilmeldinger jer 
  • ”Hvordan kan jeg som træner bidrage til at ALLE børn - ikke kun mit eget hold - får en god oplevelse?" (Det er næppe ved at melde A og B spillere til i C-rækken).
  • Børnene udvikler sig forskelligt, og spillere kan rykke sig fra niveau til niveau. Prøv derfor evt. forskellige niveauer af i løbet af sæsonen. Et C-hold er f.eks. ikke nødvendigvis et C-hold senere på sæsonen. 

Se også:

Video om tilmelding og framelding til stævner

FAQ om holdtilmelding

Bemærkninger til holdtilmelding forår

Bemærkninger til holdtilmelding efterår

Lad børnetrænere selv stå for holdtilmelding

Regler og rammer+

Hvilke regler og rammer der spilles efter, afhænger af spilleformen (3:3, 5:5 eller 8:8) og af aldersgruppen.

Se det hele her.